Yalçın Demirkol

March 13, 2011

E-mail Tasarımında Önemli İpuçları

Filed under: Uncategorized — aaacin @ 8:34 pm

Hedefe Ateş Edin

Basit bir yerleşim düzeni ve genel bir tasarımla, geniş bir izleyici kitlesine seslenebilir, böylelikle uzun bir yol katedebilirsiniz.
Şirketler kendi müşterileriyle sürekli irtibat halinde olabilmek amacıyla HTML e-mail’ler kullanırlar. Bununla birlikte – stratejik bir bakış açısıyla yaklaşıldığında ne kadar doğru olduğu tartışılsa da- bu e-mail’lerin içine olabildiğince fazla miktarda içerik sığdırmak isterler.
Kurumsal şirketler için müşterilerinin farklı alanlardaki değişik satış tekliflerinden, promosyonlardan ve güncellemelerden haberdar olmaları çok önemlidir. Fakat bu amaçlarına ulaşmaları için e-mail’de kullandıkları alanın karışık olmaması gerekir. İşte bu nedenle sadece geniş bir içeriğin kullanıldığı bir e-mail tasarlamaktansa, kullanılacak alanı farklı bölümlere ayırmakta fayda vardır. Linkteki şablonlarda bu fikre dayanarak geliştirilen örnekleri bulabilirsiniz. Burada farklı bölümler farklı arka planlar üzerinde fiziksel olarak birbirinden ayrılmış ve modüler bir görüntü yaratılmış.

Yazı Alanını Daraltın

E-mail sunucuları sadece kodları dönüştürme yöntemleri açısından değil, mesajları görüntüleme biçimleri nedeniyle de çok çeşitlidir. Bir iletiyi Apple Mail’de 20 inç boyutunda bir monitörde görüntülemekle, onu Gmail’de 13 inç boyutunda bir monitörde görüntülemek arasındaki farkı gözünüzün önüne getirin.
Açıkça görüldüğü gibi e-mail şablonlarında karşılaşacağınız en önemli sorunlardan biri de tasarımınızın genişliğidir. %100 genişliğindeki bir tabloyu tamamen arka plan rengiyle doldurarak kullanabilmek mümkün olsa da genelde 500 ve 620 piksel arasında bir içerik genişliği kullanmanız tavsiye edilmektedir.

Resim Kullanımı

Unutmayın! Dar tasarımlar genelde çok daha iyi görünürler. Ayrıca aygıtların ve sunucuların çoğunda mükemmel ve sorunsuz bir şekilde çalışırlar.

Sadelik Satar

Bazı şablon tasarımcıları; yaratıcı temalar, cesur renkler ve çarpıcı grafiklerle dikkat çekmeyi tercih etse de genelde güçlü yerleşim düzenleri ve sade ama etkileyici grafikler kullanılan şablonlar, müşteriler tarafından çok daha fazla tercih edilir.
Tek bir bütün şeklinde oluşturulmuş bir arkaplan hazırlamaya dikkat edin. Basit, tek renkten oluşan arkaplanlar HTML e-mail’lerde bir tasarım trendi olarak öne çıkar. Sade bir arkaplan kullanımı, hem e-mail’e hayat verir hem de onun mesajı net veren bir tasarım gibi algılamasını sağlar.

Son Söz

Burada başarısı kanıtlanmış tasarım örneklerine link vermemizdeki amacımız bunlardan yola çıkarak mevcut tasarımlarınızı değerlendirebilmenizİ ve bunları kendi orijinal fikirlerinizi geliştirebilmek için kullanmanızı sağlamak.
Dilerseniz hotline@euromsg.com adresine mail atarak linkteki şablonlar hakkındaki düşüncelerinizi ve sorularınızı bize iletebilirsiniz. Ayrıca e-mail şablonu tasarlarken yararlı olacağını düşündüğünüz tüm fikir ve önerilerinizi de bizimle paylaşabilirsiniz.
Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: